1. Home
  2. Kosten
  3. WKR – werkkostenregeling

WKR – werkkostenregeling

Werkkostenregeling WKR

Op 1 januari 2015 is de WKR verplicht gesteld. Deze kan van toepassing zijn wanneer u bepaalde onbelaste vergoedingen verstrekt aan personeel.

Wilt u hier gebruik van maken dan kunt u onder

systeemvoorkeuren

systeemvoorkeuren -> inkopen/kosten

het vakje ‘toon werkkosten categorie’ aankruisen.
In het scherm Uitgaven-Inkopen/kosten-nieuw, in het rijtje bij Afdelingen, Projecten en medewerkers, wordt dan het benodigde veld Werkkosten toegevoegd.

Het is nu mogelijk om het volgende te registreren ;

– belaste kosten
– vrijgestelde kosten
– geen WKR van toepassing

Een overzicht van de werkkosten kun je opvragen onder Uitgaven-Inkopen/kosten-Overzichten-kopje Werkkosten-hier kun je per categorie en per periode een overzicht opvragen-(in de dropdown waar ‘Alle’ staat kun je de categorie kiezen).

Onder Acties-download kun je het overzicht downloaden.

Voor meer informatie kun je terecht bij je boekhouder, of lees meer hierover op

de site van de belastingdienst

Related Articles