1. Home
  2. Mailadres instellen

Mailadres instellen

Standaard zal een factuur of ander document worden verzonden naar het standaard mailadres van de relatie/klant/debiteur. Meerdere mailadressen kunnen worden aangemaakt en ingesteld vanuit de Relatiekaart, en dan knop bovenin Acties -> instellingen. Het is ook mogelijk om facturen naar  een ander mailadres te sturen of het mailadres van een contactpersoon.

Ander mailadres voor facturering (dan het standaard mailadres)

  1. Maak een nieuw (2e) mailadres aan bij de desbetreffende relatie.
  2. Ga hierna naar Acties -> instellingen en stel dit mailadres in bij ’email facturering’.

Gebruik mailadres van contactpersoon (alleen wanneer klant een bedrijf is)

  1. Maak een mailadres aan bij de contactpersoon (als deze er nog niet is).
  2. Ga hierna naar Acties -> instellingen en stel dit mailadres in bij ’email facturering’ en selecteer ook ‘standaard voor factuur’.
  3. Dit kan voor meerdere contactpersonen ingesteld worden zodat een factuur naar verschillende contactpersonen kan gaan wanneer deze tijdens het maken van een factuur geselecteerd worden.

Welk mailadres wordt gebruikt

  1. Wanneer er geen contactpersoon geselecteerd is zal het standaard ingestelde mailadres worden gebruikt van de klant/debiteur.
  2. Wanneer een contactpersoon geselecteerd is zal het systeem eerst kijken of er bij het contactpersoon een mailadres is en dat ‘standaard voor factuur’ aangevinkt is. Als dit niet het geval is zal het standaard mailadres van de klant/debiteur worden gebruikt.

Als een factuur altijd naar een specifiek mailadres van een contactpersoon gestuurd moet worden

  1. Maak een contactpersoon aan bij de klant/debiteur (alleen bij bedrijven).
  2. Ga hierna naar Acties -> instellingen en selecteer deze contactpersoon bij ‘factuuradres -standaard’.
  3. Ga hierna naar de details van de contactpersoon en volg de stappen zoals hierboven beschreven bij ‘Gebruik mailadres van contactpersoon’.

Een Cc mailadres instellen

  1. Maak een nieuw mailadres aan bij de desbetreffende relatie/klant/debiteur.
  2. Ga hierna naar Acties -> instellingen en stel dit mailadres in bij ’email facturering cc’.