mail versturen

De volgende documenten kunnen via de mail worden verstuurd:

  • verkoopfacturen
  • aanmaningen
  • verkooporders (pakbon, orderbevestiging, pro-forma factuur)
  • offertes

M.b.t. het versturen van mail zijn er verschillende instellingen en mogelijkheden:

Standaardmail tekst kan met uitgebreide opmaak worden opgesteld
-> via Instellingen -> standaardteksten -> email
-> alleen logo’s naar de eigen website (via een link) kunnen momenteel worden toegevoegd

Onderwerp veld kan worden ingesteld via de standaardteksten
-> via Instellingen -> standaardteksten -> email

Dynamische tags kunnen worden gebruikt in standaard emailtekst
-> zie Instellingen -> standaardteksten -> acties -> lijst tags voor meer opties
voorbeeld: {aanhef}
Standaard kop- en voetteksten kunnen worden ingesteld
-> via Programma -> layout -> email
-> via Systeemvoorkeuren -> algemeen -> ‘standaard email layout’ (om toe te voegen aan ALLE emails)

Afzender emailadres
Om het mailadres van de afzender (jezelf) te vinden kijkt het systeem naar de volgende plekken:

  1. of er een mailadres is ingesteld bij de layout
  2. of er een mailadres is ingesteld bij Systeeemvoorkeuren -> facturering -> Standaard emailadres afzender bij facturering
  3. als bovenste twee leeg zijn dan wordt het emailadres bij Programma -> bedrijfsgegevens ’email algemeen’ gebruikt
Overig
– bijgevoegde documenten kunnen als bijlage worden meegestuurd

– verzonden emails komen bij Contacten/notities te staan

Related Articles