Menu->boekhouding->BTW-aangifte
Nadat u uw kosten, inkopen, verkopen etc. over een bepaalde periode heeft ingevoerd, kunt u de BTW over deze periode aangeven.
De BTW-aangifte moet u electronisch doen via de website van de Belastingdienst (www.belastingdienst.nl).
Als u aangifte wilt gaan doen print u eerst de BTW-aangifte uit van KLEISTEEN zodat u de in te voeren gegevens al bij de hand heeft. Let op dat u de juiste periode kiest.
Op de beginpagina van de Belastingdienst vindt u rechts, onder het kopje ‘electronische aangifte’, de link ‘inloggen ondernemers’.
Er is ook een directe link (gele knop) vanaf de BTW-aangifte pagina van KLEISTEEN.
Als u hierop heeft geklikt, kunt u inloggen met uw gebruikersnaam en het wachtwoord dat u heeft ontvangen van de Belastingdienst.
Nadat u een aangifteperiode heeft gekozen door deze aan te klikken krijgt u nog de vraag ‘heeft u iets aan te geven?’. Als u ja kiest komt u in de electronische aangifte terecht. Het invullen van de gegevens spreekt voor zich, de Belastingdienst heeft dit zeer begrijpelijk gemaakt. U kunt de gegevens uit KLEISTEEN overnemen waarna u de gegevens kunt verzenden.
LET OP: Als u uitlogt kunt u de aangifte later niet meer printen, we adviseren dit standaard meteen te doen.
U krijgt van de Belastingdienst een ontvangstbevestiging per e-mail.