Heb jeĀ crediteuren die niet betaald worden of betalingsverschillen op inkoopfacturen dan kun je die als volgt afboeken :
1. Maak een memoboeking en koppel deze boeking aan de crediteur- Ga naar Open Posten-Crediteuren-klik op de desbetreffende Crediteur-Acties-Samenvoegen-vink de factuur en de memoboeking aan die per saldo 0 zijn-vink aan Afletteren-Bewaar.
Zijn het meerdere Crediteuren dan kun je ook 1 memoboeking maken voor alle facturen-koppel de memoboeking niet aan eenCrediteuren/relatie- Ga naar Open posten-Crediteuren-klik op Alle Transacties-Acties-Samenvoegen etc. (zie vorige alinea).
2. Maak een creditnota/creditboeking via Uitgaven-Inkopen/kosten-Nieuw en voeg op dezelfde wijze als onder punt 1 de 2 facturen samen en letter ze af.
3. Als het een klein betalingsverschil betreft, Ga naar de Factuurdetails-klik in de groene balk op het plusje Wijzig-klik achter Betaalgegevens (links in het midden) op Wijzig-selecteer in de dropdown Rekening, een grootboekrekening waarop je het wil afboeken-vul de datum in en het bedrag-klik op Bewaar. Het systeem maakt nu een memoboeking en boekt het verschil af.