1. Home
  2. Verkopen en facturen
  3. Aanmaningen/Herinneringen
  1. Home
  2. Financieel
  3. Aanmaningen/Herinneringen

Aanmaningen/Herinneringen

Verkoop- Facturering – Aanmaning

Wanneer u op de knop klikt, krijgt u een overzicht van alle klanten met openstaande facturen. U kunt vervolgens op ”Aanmanen” klikken om een nieuwe aanmaning te maken.

Als er veel openstaande facturen zijn, werkt het beter om eerst de relatie/klant te zoeken en daarna op het linkje ”Aanmanen” klikken.

Vanuit de factuurdetails een aanmaning verzenden: Indien u op ”aanmaningen” klikt, zoekt het systeem automatisch naar openstaande facturen voor deze relatie. Ook ziet u de reeds verzonden aanmaningen. U kunt zelf aangeven welke van de openstaande facturen u wilt laten opnemen in de aanmaning door het aankruisen van de regel.
Het openstaande facturen overzicht wordt aangemaakt als PDF, als u een aanmaning per e-mail verstuurt, wordt dit PDF als attachment meegestuurd. Indien u de aanmaning per brief wilt versturen, kunt u dit PDF-bestand printen.

Tevens kunt u een tekst kiezen voor in het begeleidend schrijven (e-mail of brief), en een tekst die wordt gebruikt in het PDF. Nadat u de teksten heeft gekozen (of zelf geschreven) en de betreffende openstaande bedragen heeft aangevinkt, klikt u op ‘bewaar’.

Daarna kunt u kiezen om de aanmaning te printen of te mailen. Klik hiervoor op de desbetreffende knop onderin het scherm. U kunt ook zelf een tekst intypen. Zo kunt u ook aanmaningen sturen van facturen die niet in KLEISTEEN zijn ingevoerd. U vermeldt dan gewoon in de tekst het openstaande bedrag en de overige gegevens. De verzonden aanmaningen ziet u ook terug bij de relatie-details, boven de facturen van de klant.

Instellingen voor het verzenden van aanmaningen en facturen vindt u ook bij: Programma -> instellingen -> layout  en Programma -> instellingen -> standaardteksten

Related Articles